Vänsterliberala wokeindustrin satte spenatsmoothien i halsen när man för några dagar sedan såg reklam för jeans med en vit, smal, ung och tilldragande kvinna, snarare än som brukligt en kroppspositivistisk transsexuell afroamerikan med benprotes. I själva verket betecknar man kampanjen som «nazistisk», och menar att den för fram ett budskap av «eugenik» och «vit supremati».
Fordom såg all reklam ut så, innan vänsterkommunistiska krafter angrep kommersiella budskap för att vara «objektifierande» och «misogyna». Sedermera tillkom allt fler märkliga krav om «diversifiering» och «mångfald» även i reklamens värld, ett stilgrepp som numera har blivit normbildande.

När man således bryter denna vänsterliberala norm med en normal och sexig kvinna iförd tajta jeans som avslöjar kroppens former, blir kontrasten alltför omfattande för wokeindustrins högljudda megafoner. I vart fall i Amerika, Aftonbladet tycks ännu inte ha stämt in i gnällkören.
Genes are passed down from parents to offspring, often determining traits like hair color, personality, and even eye color. My genes are blue.
Till saken hör även att modellen, Sydney Sweeney, berättar att hon har blue genes, innan en röst korrigerar att Sydney Sweeney has great jeans. Denna lilla ordlek med genes/jeans ligger till grund för den märkliga nazistanklagelsen, men visar kanske mest att den vänsterkommunistiska flygeln helt enkelt har tappat det.

Företaget, American Eagle, har tvingats ta ett par steg tillbaka och ersätta den ursprungliga reklamvideon med en bantad version, men nettoeffekten blir ändå enorm uppmärksamhet för sitt varumärke och sina produkter. Så görs lyckad reklam, i dubbel bemärkelse.
Och om detta är nazism, ja då har vi män bara att börja följa ideologin. Då är vi alla nazister, tror jag. Heil Sweeney!